
Lucie Pečenková
Zajímá nás, kolik která zakázka vydělá. Prý to nejde vyčíslit.
Na problémy s maržemi, tržbami nebo náklady nedokážeme reagovat včas.
Z účetních čísel nedokážeme predikovat a plánovat. Těžko pak dělat strategii a rozpočty.
Máme ERP, CRM, ale nemáme nikoho, kdo by to propojil, hledal souvislosti, udělal nějaké závěry.
Potřebujeme znát aktuální výsledky hospodaření a připravit forecast, ale prý to nejde, v účtárně nemají čísla.
Účetnictví se nám často rozchází s realitou.
Kdyby onemocněla hlavní účetní, nikdo nebude vědět, co a jak funguje.
Nemáme včas účetní výsledky. Když potřebujeme rozhodnout, děláme to jen podle intuice.
Daňové úlevy nebo pobídky? Naše účetní radši nic neuplatní. Bojí se, že by udělala chybu.
O digitalizaci a reportingu mluvíme roky. Ale účetní tým to bojkotuje. Obchodníci tak vytvářejí vlastní tabulky s čísly, které si ale nemám jak ověřit.
Účetnictví je dovednost, která spojuje čísla, pravidla, technologie a firmy. Účetní by neměli jenom „zpracovávat“ účetnictví, ale měli by pomáhat řídit firmu pomocí dat. K tomu musí mít přístup nejen k účetním informacím, ale i ke strategickým datům, aby mohli podporovat vedení firmy při rozhodování. Účetní tým by měl být partnerem vedení, ne jen pasivním zázemím.
Co je potřeba, aby vše fungovalo?
Kvalitní účetnictví stojí na třech základních pilířích: správných datech, odborném týmu a dobře nastavených procesech, technologiích a organizaci. Když je vše správně nastavené, účetnictví může firmě přinášet hodnotné výstupy, které nejen splňují povinnosti, ale také pomáhají firmě růst, plánovat a dělat chytrá rozhodnutí.
Včasné a bezchybné plnění zákonných povinností
Podpora při strategickém řízení firmy
Příprava relevantních reportů a výstupů pro management
Poskytování provozních podkladů ostatním týmům v rámci firmy
Systém, procesy a správa dokumentů dle interních i externích kontrol
Naše služby pokrývají celé spektrum účetních a finančních potřeb:
Kompletní outsourcing účetnictví, včetně mezd a reportingu
Nastavení účetních procesů, směrnic a interních kontrol
Automatizace a robotizace rutinních úloh
Asistence při realizaci složitějších transakčních a transformačních projektů
Podpora při implementaci informačních systémů
Provázání účetnictví s daňovým a právním poradenstvím
Moderní reporting v Power BI či jiné aplikaci
Mentoring a podpora pro CEO, CFO a finanční účetní oddělení
Transakční poradenství, fúze a akvizice (M&A)
Finanční, strategické a provozní řízení
IT a kyberbezpečnost
ESG poradenství a nefinanční reporting
Řízení podnikových rizik a governance
Řešení daňových sporů … a mnoho dalších
Lucie Pečenková