
Martin Hořický
Obdobně jako při phishingových útocích jsou oběti nalákány na sdělení svých osobních údajů, jen místo e-mailové komunikace se zde používá komunikace přes textové SMS zprávy. Útočníci se snaží od uživatelů získat citlivé údaje, se kterými se pak snaží nakládat. Příchozí SMS zprávy se často tváří, že pochází od banky, u které má uživatel zaveden svůj bankovní účet a snaží se ukrást bankovní údaje.
Cílené skupiny jsou obvykle zaměstnanci příslušných firem, zákazníci konkrétní instituce, předplatitelé mobilních sítí, studenti vysokých škol či obyvatelé dané oblasti. Maskování útočníka většinou souvisí s institucí, ke které se snaží získat přístup.
NÁŠ PŘÍSTUP A ŘEŠENÍ
Sociální inženýrství je většinou prvním krokem k infiltraci společnosti. V společnosti BDO realizujeme smishingové a phinhingové kampaně, jejichž cílem je ověřit, jaká část cílových uživatelů se stane obětí sociálního inženýrství.