arrow_upward

Zpracování mezd a související agendy

Zpracování mezd a související agendy


Řádné, včasné, přesné a efektivní zpracování mzdového účetnictví je velice důležité pro Vás i pro Vaše zaměstnance. Zbavíme Vás starostí o sledování neustálých změn legislativy a dáme Vám jistotu optimálního řešení.


Základem mzdového účetnictví je zpracování měsíční a roční mzdové agendy, nástupu a výstupu zaměstnance. V BDO se soustředíme na následující složky mzdového účetnictví:


  • Převzetí zakázky
    • Založení a nastavení ve mzdovém systému automatizovaného zpracování
    • Napojení mzdového systému na stávající docházkový systém
    • Efektivní nastavení procesu výměny dokladů s využitím možností BDO Portál, Microsoft Flow,…
    • Nastavení převodového můstku na stávající účetní systém při respektování požadavků na potřeby reportingu společnosti (zakázkové, střediskové členění, apod.)


  • Měsíční zpracování mzdové agendy
    • zpracování mezd k výplatě, včetně přípravy převodních příkazů v elektronické podobě dle typu banky
    • zpracování statistických výkazů (měsíční, čtvrtletní, pololetní, roční)
  • Zaměstnanecká agenda
    • vyhotovování dokladů při ukončení PP, zápočtové listy, evidenční listy důchodového pojištění
    • zpracování hlášení pro účely sociálního a zdravotního pojištění, zastupování klienta u těchto institucí na základě plné moci
    • vystavování potvrzení o příjmech
    • kontrola daňových prohlášení, zpracování ročního zúčtování daní
    • výpočet srážek ze mzdy
  • Zpracování zákonné dokumentace a komunikace s úřady
    • výpočet zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele
    • zpracování vyúčtování daně z příjmu fyzických osob ze závislé činnosti za zaměstnavatele
    • výpočet povinného podílu osob se zdravotním postižením a výpočet odvodu
    • hlášení a likvidace pracovních úrazů
    • komunikace s exekutorskými úřady a soudy

Personální, mzdové poradenství

  • Obecné mzdové a daňové poradenství
    • poradenství pro mzdové účetní/personalisty klientů, jejich průběžná podpora
    • kontrola mzdové a personální agendy s následnou pomocí při odstranění nedostatků
  • Zaměstnanecká mobilita
    • správné nastavení a optimalizace zaměstnávání zahraničních osob, statutárních orgánů, jejich zdanění a sociálního zabezpečení
    • optimalizace a outsorcing procesu výpočtu / vyplácení cestovních náhrad
  • Personální / mzdový reporting
    • návrh a implementace reportingu v prostředí Microsoft Power BI
    • vedení personální agendy
    • příprava pracovních smluv


Hlavní kontaktní osoby

.

Michal Daňsa

Partner, Head of Business Services Outsourcing
personView bio